کد خبر: 1230605
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رقابت تنگاتنگ در سروته جدول
یکی از مصاف‌های سخت، دشوار و حساس این هفته، رویارویی نساجی مازندران با استقلال در وطنی قائمشهر است. دیداری که سه امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است
دنیا حیدری

جوان آنلاین: هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر که زمان آن به دلیل اتفاق رخ داده برای رئیس‌جمهور دستخوش تغییر شده بود، عصر روز جمعه با برگزاری همزمان هر هشت دیدار رأس ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می‌شود، آن‌هم در شرایطی که تکلیف سروته جدول همچنان نامشخص است و همین مسئله بر حساسیت هفته‌های پایانی افزوده است. 
حساسیت رقابت‌های این هفته را مصاف سروته جدول دوچندان کرده است، به‌طوری‌که سرخابی‌های پایتخت که برای کسب عنوان قهرمانی رقابت تنگاتنگی دارند به ترتیب با استقلال خوزستان و نساجی مازندران دیدار می‌کنند. دو تیمی که هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل خود را از منطقه خطر دور کنند، درست مثل فولاد و نفت آبادان که مصاف دشواری برای بقا مقابل ذوب‌آهن و شمس‌آذر تبریز دارند. در دیگر بازی‌های این هفته، سپاهان میزبان هوادار و تراکتور‌سازی میهمان پیکان است. دو تیمی که بر سر رده سوم جدول با یکدیگر رقابت دارند. در ادامه ملوان میزبان مس رفسنجان است و آلومینیوم اراک میهمان گل‌گهر سیرجان. 
 
ورزشگاه آزادی عصر روز جمعه میزبان یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و هشتم است. رویارویی پرسپولیس، تیم دوم جدول که در اندیشه قهرمانی است و استقلال خوزستان که در رده چهاردهم جدول برای بقا در سطح اول فوتبال کشور می‌جنگد و در دور رفت رقابت‌های این فصل دو امتیاز با ارزش را از سرخپوشان پایتخت گرفت تا شاگردان اوسمار امروز با فاصله یک امتیاز از صدر جدول مترصد کوچک‌ترین لغزشی از سوی استقلال برای کسب عنوان قهرمانی باشند. به همین دلیل هم هست که اهمیت نتیجه بازی با استقلال خوزستان برای سرخپوشان تهرانی به همان اندازه است که نتیجه بازی استقلال با نساجی. 
 
یکی از مصاف‌های سخت، دشوار و حساس این هفته، رویارویی نساجی مازندران با استقلال در وطنی قائمشهر است. دیداری که سه امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل به نظر می‌رسد تاکتیک استقلال در این بازی حساس بی‌شک نفوذ از سمت چپ باشد، درست جایی که مارشاریپوف می‌تواند حلقه اتصال خوبی بین جلالی با مدافعان و مهاجمان استقلال باشد و قدرت این جناح را افزایش دهد و کار سمت راست دفاعی نساجی را برای دفاع از دروازه سخت کند، خصوصاً درست زمانی که نساجی تمام حواسش به سمت راست دفاعی است، استقلال می‌تواند با نفوذ‌های ناگهانی حردانی از سمت دیگر موقعیت خلق کند و شانس برتری خود را در این دیدار خارج از خانه افزایش دهد. دیداری که از دست رفتن امتیاز در آن می‌تواند برای نکونام و یارانش گران تمام شود. اما آنچه این دیدار را برای استقلال دشوار می‌کند، تلاش و انگیزه نساجی برای بقاست، به‌ویژه که در این بازی از امتیاز میزبانی و حمایت هوادارانش نیز برخوردار است و همین حمایت می‌تواند کار را برای میهمان آبی‌پوش سخت کند. 
 
همزمان با تلاش سرخابی‌های پایتخت برای کسب عنوان قهرمانی، چهار تیم در انتهای جدول برای بقا می‌جنگند. علاوه بر استقلال خوزستان و نساجی که برابر مدعیان قهرمانی به میدان می‌روند، فولاد در دیداری سخت برابر ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. فولاد از پنج بازی اخیر خود مقابل ذوب‌آهن تنها یک برد کسب کرده که آن هم به دور رفت دو فصل قبل برمی‌گردد. فولاد که سابقه قهرمانی در لیگ را هم دارد طی سال‌های اخیر نتوانسته نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهد و در این فصل نیز عمدتاً در انتهای جدول حضور داشته و حتی تغییرات کادر فنی هم نتوانست شرایط این تیم را تغییر دهد. فولاد امروز میزبان ذوب‌آهن است، تیمی از میانه جدول که بدون هیچ استرسی برای کسب نتیجه پا به میدان می‌گذارد و می‌تواند شرایط سختی را برای سرخپوشان خوزستانی رقم بزند. نفت آبادان دیگر خوزستانی قعرنشین لیگ است که میزبان قزوینی‌های تازه‌وارد است. شمس‌آذری که برخلاف تیم پرسابقه نفت آبادان در رده ششم قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار